Virksomhedens interne og eksterne kommunikation

 

Virksomhedens eksterne og interne kommunikation:

En virksomheds kommunikation med omverdenen er særdeles vigtig, da den er med til at farve det indtryk folk uden for virksomheden har af den. Kommunikationen er med til at brande virksomheden. Derfor skal kommunikationen være i top og signalere kvalitet. Der er flere veje til at kunne komme til at være i stand til at kommunikere så virkningsfuldt som muligt. Nedenfor kan du se de områder, der kan være af interesse for dig som en del af det administrative personale og ambassadør for din virksomhed.

Vi vil også berøre nogen af områderne inden for virksomhedens interne kommunikation – kommunikationen mellem dens medarbejdere og mellem medarbejderne og virksomheden.

Kurset kan selvfølgelig tilpasses den enkeltes behov og niveau.

 

Tysk for det administrative personale

  • Skriftlig formulering ifm de forskellige typer af erhvervskommunikation/forretningskorrespondance, bl.a.. E-mails. Rundskrivelser og salgsbreve. Pressemeddelelser. Spørgeskemaer. Målgruppeanalyse for al kommunikationFor at kunne perfektionere ovenstående vil der være:. grammatiske øvelser (klart og præcist sprogbrug). ordforrådstræning

 

  1. . tegnsætningsøvelser
  2. . formuleringsopgaver inden for ovennævnte emneområder
  3. . Memoer
  4. . Rapportskrivning
  5. . Nyhedsbreve (både interne og eksterne)
  6. . Mødereferater
  7. . Forretningsbreve

 

Kursusformat

For at sikre den bedste indlæring anbefales et forløb på 30 lektioner, der kan afvikles med enten 2 eller 3 lektioner om ugen. En lektion varer 45 minutter.

Der er også mulighed for halvdags- og heldagsseminarer, hvis dette ønskes.

Kurset kan foregå både som eneundervisning eller som firmahold.

 

 

 

 

 

 

 

 

>